جنتو؟ بسیار ساده است!

جنتو؟ بسیار ساده است!

آموزش نصب و کار با سیستم عامل جنتو Gentoo OS
جنتو؟ بسیار ساده است!

جنتو؟ بسیار ساده است!

آموزش نصب و کار با سیستم عامل جنتو Gentoo OS

سی دی نصب جنتو

در این روشی که ما با هم به آن می پردازیم از سی دی های نصب استفاده نمی کنیم. سی دی های نصب ( البته دی وی دی های نصب! ) حدودا هر شش ماه یکبار منتشر می شوند و مقداری از ملات اولیه ساختمان، نه! ببخشید! ملات اولیه نصب جنتو را در اختیار شما قرار می دهند. آنها را استفاده نکنید! چون پیشنهاد بهتری دارم:

این سی دی های نصب بروز نیستند. سیستم خودتان را بروز نگهدارید. روش نصبی که با هم خواهیم داشت، از بروزترین فایل ها استفاده می نمایند.
اما به هر حال شما برای نصب نیاز به یک سی دی قابل بوت شدن دارید. سی دی قابل بوت شدن شما یک سی دی اوبونتو است؟ مهم نیست! جنتو همه اش درباره انتخاب هاست! انتخاب شما قابل احترام است! در سی دی اوبونتو زنده هم یک خط فرمان
System Rescue CD پیدا می شود که همان ما را بس. البته مشروط بر اینکه فرامین مربوط به مانت کردن،  chroot و چند دستور ابتدائی آن سیستم عامل زنده را بدانید! اگر تا انتها با من باشید، همه این دستورهای لازم را خواهید خواهید دانست :)
من شخصا اگر زمانی بخواهم جنتو را مجددا نصب کنم از سی دی خود جنتو که یکی دو سال پیش دانلود کرده ام استفاده می کنم. اینها حجمی حدود ۱۴۰ مگابایت دارند و بصورت فایل های iso دانلود می شوند که می توانید آنها را بسادگی بروی یک سی دی با نرم افزارهائی مانن Brasero یا Nero یا هر نرم افزار رایت دیگری بروی یک سی دی رایت نمایید. نکته مهم آنها این است که نرم افزاری مانند links بطور پیش فرض بروی انها نصب است. این نرم افزار یک مرورگر ساده غیر گرافیکی برای ارتباط با اینترنت است که در مراحل نصب به آن نیاز خواهیم داشت. اگر بروی سی دی زنده شما (چنانچه از یک سی دی لایو توزیع دیگر استفاده می کنید) وجود ندارد آنرا می توانید بسادگی با دستورات مدیریت بسته های مربوط به همان توزیع موقتا نصب نمایید. اگر مایل بودید می توانید از lynx یا مرورگرهای دیگر هم استفاده کنید. انتخاب های شما نامحدود است. جنتو همه اش درباره انتخاب هاست!
در مقاله بعدی با من باشید تاببینیم چکاری می خواهیم بکنیم و چگونه. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد