جنتو؟ بسیار ساده است!

جنتو؟ بسیار ساده است!

آموزش نصب و کار با سیستم عامل جنتو Gentoo OS
جنتو؟ بسیار ساده است!

جنتو؟ بسیار ساده است!

آموزش نصب و کار با سیستم عامل جنتو Gentoo OS

آیا DropBox بروی جنتو لینوکس نصب می شود

دوستان من از این داستان رایانش ابری و خدماتی مانند DropBox نا آگاه نیستند. اما اگر کسی اینجا برسد و از آن نداند، این اندک نوشته درباره چیستی DropBox و چگونگی نصب آن بروی جنتو با شما گفتگو می کند. 

  
به شکل ساده  DropBox فضائی را در اینترنت در اختیار شما می گذارد که می توانید با استفاده از رابط کاربری مربوط به آن از هر دستگاهی که به اینترنت متصل باشد به فایل های خود دسترسی داشته باشید. شاید بپرسید تفاوت آن با پایگاه های اینترنتی که خدمات فضای رایگان ارائه می دهند چیست؟ پاسخ در شکل نگه داری داده های شما با استفاده از تکنولوژی رایانش ابری (Cloudy Computing) است که موجب این می شود که دست شما برای کار با فایل هایتان بازتر باشد. به این شکل که نصب یک نرم افزار بروی رایانه شما این فضای در اختیار شما قرار گرفته را به یک درایو در رایانه شما تبدیل می کند که البته می توانید این انتخاب را داشته باشید که داده های خود را چگونه و با چه مقدار دسترسی در اختیار دیگران قرار دهید.

یکی از این میزبان های خوب برای این خدمت DropBox است که امروز بیش از بیست میلیون کاربر دارد که بخشی از آنها از آن برای کارهای رسمی خود استفاده می کنند.

بسته های نرم افزار حد واسط کاربری آن برای توزیع های دبیان و اوبونتو و همچنین کد منبع آن در خود پایگاه این ارائه گر خدمت وجود دارد. که وجود کد منبع در نوع خود می تواند براحتی مشکل کاربرهای توزیع جنتو را برطرف کند.

اما بنا است که توزیع لینوکس جنتو نگرانی کاربران حرفه ائی خودش را برای دسترسی به نرم افزارهای مورد نیازشان برطرف کند. بنابر این اگر سری به پرتیج بزنید، دو بسته با اسم های


gnome-extra/nautilus-dropbox


و


net-misc/dropbox

 

را خواهید یافت که براحتی بروی جنتو لینوکس شما کامپایل و نصب شده و این خدمت را در اختیار شما قرار می دهد!

خودم که احساس خیلی خوبی دارم از در اختیار داشتن یک فضای ساده اما کاربردی بروی سیستم جنتو لینوکسم ، موبایلم، دستگاه رایانه محل کارم و نگرانی برای دسترسی به اسناد و مدارکم در چهار مرز آنطرف تر از سرزمین خودم ندارم. امیدوارم شما هم از آن لذت ببرید.

نظرات 1 + ارسال نظر
سروش پنج‌شنبه 7 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 01:21 ق.ظ

سلام رفیق

سال نو مبارک
امسدوارم که سال خوبی داشته باشی
از شما بابت در اختیار گذاشتن اطلاعاتت در مورد جنتو متشکرم.
از جنتو ترس داشتم اما با نصبش توسط کمک از وبلاگ شما ترسم ریخت البته من sabayon رو انتخاب کردم .

موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد