جنتو؟ بسیار ساده است!

جنتو؟ بسیار ساده است!

آموزش نصب و کار با سیستم عامل جنتو Gentoo OS
جنتو؟ بسیار ساده است!

جنتو؟ بسیار ساده است!

آموزش نصب و کار با سیستم عامل جنتو Gentoo OS

همراهی ادوبی با لینوکس مساله این است

یک اخطار درباره نرم افزار Adobe Flash Player بروی بولتن وب سایت اصلی جنتو  نوشته شده که در آن هشدارهای امنیتی جدی داده شده مبنی بر اینکه حمله گران می توانند با استفاده از ایرادهای موجود در این نرم افزار حملات نفوذی بروی دستگاه کاربران داشته باشند. 

 

 

نرم افزار ادوب فلش پلیر برای بسیاری از کاربران سیستم عامل مایکروسافت آشنا است. این نرم افزار فایل های SWF را اجرا می نماید و شرکت ادوبی نسخه ائی از آنرا برای نصب و اجرا در دستگاه های لینوکسی کامپایل نموده. 

متاسفانه به نظر می رسد این نرم افزار با همان ایرادات سیستم عامل مایکروسافت که در آن به راحتی  به کارکرد کاربر بیشتر از امنیت توجه می شود برای دستگاه های لینوکس آماده شده. 

در هشدار ارائه شده بروی بولتن پایگاه لینوکس جنتو آمده است که پیشنهاد می شود همه کاربران این نرم افزار آنرا به آخرین نسخه بروزرسانی نمایند. 

شخصا پیشنهاد می کنم از نرم افزارهای طراحی شده با تفکر نرم افزارهای متن باز بجای چنین نرم افزارهائی استفاده نمایید. در سیستم عامل های لینوکس نرم افزارهای خوب و قابل قبولی برای کار با فایل های SWF وجود دارد. نرم افزارهائی مانند swfdec  و یا tubesock  نرم افزارهای قدرتمند و قابل قبولی برای کار با فایل های swf هستند که بخوبی می توانند نیاز به نرم افزارهای دارای ایرادات امنیتی مانند فلش پلیر ادوبی را برطرف نمایند. 

بهتر است بجای اینکه خود را در معرض آسیب اجرا شدن فایل های ناخواسته توسط حمله گران بروی دستگاهتان قرار دهید ٬ لینوکسی باشید! در غیر اینصورت هرچه سریعتر این نرم افزار را به بالاترین نسخه آن ارتقاء دهید.

نظرات 1 + ارسال نظر
بهنام دوشنبه 28 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 01:33 ب.ظ http://sito.ir

سلام،

البته نکته اصلی در مورد این خبر آن است که به صورت رسمی در بخش دانلود سایت Adobe نوشته شده است که نسخه فُلان، آخرین نسخه ارائه شده برای پلت‌فرم لینوکس هست و دیگر نسخه‌ی جدیدی ارائه نخواهد گردید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد