جنتو؟ بسیار ساده است!

جنتو؟ بسیار ساده است!

آموزش نصب و کار با سیستم عامل جنتو Gentoo OS
جنتو؟ بسیار ساده است!

جنتو؟ بسیار ساده است!

آموزش نصب و کار با سیستم عامل جنتو Gentoo OS

نصب بسته‌هائی که در شاخه پرتیج Gentoo نیست

توضیح دادم که همه برنامه‌ها از راه خواندن ائی‌بیلدها (ebuild) نصب می‌شوند. خوب برنامه‌های ساخته شده برای لینوکس بسیار و اختمال بودن ائی‌بیلد همه آنها در شاخه پرتیج تقریبا غیر ممکن است. بیایید ببینیم چطور یک برنامه را های‌جک کنیم :)

ادامه مطلب ...

نصب Gentoo Linux بروی AMD64

سیستم‌های AMD64 یا x86-64 درواقع معماری‌های با مشخصات پردازشگر amd است که قابلیت‌های بیشتر (شاید) نسبت به x86 دارد(برای آن کلمه شاید دلیل‌های محکمی وجود دارد). نصب جنتو بروی این معماری بسیار شبیه به نصب لینوکس جنتو بروی x86 است. اگر می‌خواهید اقدام به نصب جنتو لینوکس بروی این معماری بنمایید، تفاوت‌های نصب را در این مقاله خواهید یافت.

ادامه مطلب ...

نسخه دی وی دی زنده لینوکس جنتو ویرایش پایان جهان

قرار بر پایان جهان در ابتدای زمستان بود! نشد؟ خوب حالا که همه‌اش شایعه از آب در‌آمد دوستانمان در پایگاه جنتو لینوکس نسخه زنده ابتدای زمستان را با نام مستعار ویرایش آخر الزمانی به شما هدیه می دهند:

ادامه مطلب ...

صفحه اول کتاب‌راهنمای جنتو چه می گوید

جنتو لینوکس سیستم عامل بسیار کاملی است که مستندات بسیار مفصلی هم دارد. در صفحه اول این مستندات اطلاعات گرانقیمتی درباره سیستم شما و اینکه راهنمائی مربوط به چه معماری را باید انتخاب نمایید به شما ارائه می شود.
ترجمه یا برگردان این صفحه را در این پست می توانید دانلود نمایید. بهتر است کمینه یکبار آنرا بخوانید!

ادامه مطلب ...

مدیریت نرم افزارها در لینوکس جنتو

در سیستم عامل هائی مانند اوبونتو و دبیان نرم افزار گرافیکی مانند Synaptic Package manager نرم افزاری برای مدیریت بسته ها است. در توزیع های دیگر هم نرم افزارهای گرافیکی مانند Yast و مشابه های آنها وجود دارند که بسیار کار آمد هستند. اما برای Gentoo چطور؟

ادامه مطلب ...