جنتو؟ بسیار ساده است!

جنتو؟ بسیار ساده است!

آموزش نصب و کار با سیستم عامل جنتو Gentoo OS
جنتو؟ بسیار ساده است!

جنتو؟ بسیار ساده است!

آموزش نصب و کار با سیستم عامل جنتو Gentoo OS

تغییر قالب پایگاه رسمی جنتو

نوروز سال ۹۴ به همه شما مبارک!!! 

بالاخره بعد از مقدار زیادی بحث و  گفتگو  قالب جدید پایگاه رسمی جنتو از اول ماه آوریل بشکل رسمی فعال گردید و  در دسترس کاربران قرار گرفت. در بیانیه ایی که در صفحه ابتدایی این پایگاه قرار گرفته اینگونه آمده؛ 

 

 ما پوست انداختیم و با وبگاه CGA خداحافظی کردیم و البته به همراه آن با پایگاه اینترنتی مان! پایگاه قبلی بیش از یک دهه با ما بود.  تا هنگامیکه همه مطالب به پایگاه جدید منتقل شوند می توانید آن وبگاه را در آدرس اینترنتی ttps://wwwold.gentoo.org/ بیابید. بخاطر داشته باشید که مطالب آن وبگاه دیگر بروزرسانی نمی شوند. این تغییری بزرگ است که ما در حال کارکردن بروی آن هستیم و می توانید نظرات خود را با رایانامه و یا کانال های IRC با ما در میان بگذارید. امیدواریم از پایگاه جدید لذت ببرید و کارکردن با دیسک سب جنتوی جدید که وبگاه بروی آن بنا گذارده شده برای شما راحت تر باشد. از طرف الکس و روبین و همه کارگزاران از شما سپاسگذاریم. 

اما اگر نظر من را بخواهید بر این عقیده ام که این آغاز یک حرکت جدید بزرگ است که بناست تا جنتو را با تحولات و دگرگونی های شدید دنیای لینوکس هم خوان تر کند. لینوکس در حال تغییر است و به نظر می رسید نیاز به این دگرگونی ها وجود داشته باشد.  

تغییر ظاهر پایگاه نمادی از تغییراتی است که در داخل خود سیستم عامل پدیدار گشته اند و دورنمایی از سیستم عاملی بسیار کارا و همخوان را نوید می دهد.  

در این قالب جدید راه های دسترسی بسیار بهتر و جلوی چشم تر دیده می شوند و بخصوص بخش بلاگ های نگهدارندگان بخش در خوری را بخود اختصاص داده. دسته بندی ها بر اساس اهمیتی که از دید نگهدارندگان برای استفاده امن و راحت از جنتو لازم است چیدمان گرفته اند و البته برگه ها برای کاربران تازه کار بهتر در دید قرار داده شده اند.  توضیحات بخوبی تدارک دیده شده اند: دنیای خود را کنکاش کنید! جنتو لینوکس سیستم عاملی بر اساس لینوکس و یا بی اس دی است که ... دقیقا این تعریف مشخص می کند که تصمیم گیرنده شما هستید و حق انتخاب ها نامحدود. برگه دانلود بخوبی مدیریت شده و (برای کاربران انگلیسی زبان که بیشتر چپ دست هستند) دانلود ۶۴ بیتی در اولویت قرار گرفته.

البته این قالب شاید ایراداتی هم دارد که می توان از این دست به نحوه نگهداری لوگوی جنتو و محل کمتر قابل دید تبلیغات اشاره کرد که به نظرم می رسد باید بهتر و بیشتر بروی آن کار شود و البته صفحاتی که در آینده کامل خواهند شد.

درباره تغییرات زیر این پوسته پس تر بیشتر خواهم گفت اما تا آن هنگام من هم امیدوارم از این پوسته جدید و بخش های پارسی آن  لذت ببرید.

نظرات 4 + ارسال نظر
علی آقا دوشنبه 25 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 04:29 ب.ظ http://alihzadeh.blog.ir

چرا باید از جنتو استفاده کرد؟ آیا برای کاربر عادی مانند من مزیتی هم نسبت به مینت دارد؟

دوست عزیز لینوکس صحبت از انتخاب هاست! بایدی در کار نیست. برای کاربران عادی به نظر من مهمترین عامل دیده نشدن سیستم عامل است. به این معنی که شما تنها به دنبال انجام کارهای شخصی خود هستید. هر سیستم عاملی که بتواند کمتر شما را به خود مشغول نماید و رضایت شما را تامین نماید درست ترین گزینه است.

alireza جمعه 28 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 11:49 ب.ظ http://alez404.blog.ir

سلام آقا
تو گیرودار نصب جنتو و یادگرفتن مفاهیم جدید بودم که بلاگ پربار شمارو میون مطالب فارسی اندکی که د این مورد هست پیدا کردم و بعد از خوندن دربیاره ما بیشتر خوشحال شدم که همشهری هستیم!
یک لحظه برام عجیب بود که نزدیک 1 ساله که مطلبی منتشر نشده و گفتم بهتره یک نظر بگذارم که هم جویای احوال بشم و هم اینکه بابی بشخ برای آشنایی بیشتر من با شما و همچنین دنیای بزرگ لینوکس :)
ارادتمند شما علز

سلام به شما و درود. امیدوارم سال خوبی پیش روی شما باشد. به نظر می رسد که تغییراتی باید در جنتو صورت پذیرد که بسیار ژرف و اساسی هستند. این روزها همه زمان های اضافه را بروی این مهم تمرکز کرده ایم. امیدوارم در فرصت مناسبی باز هم این بلاگ بروزرسانی گردد.
از لطف شما سپاسگزارم.

11 11 پنج‌شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 01:37 ب.ظ http://lifeisgoingon.mihanblog.com/

سلام
در خلال نصب جنتو
اون مرحله که باید USE Flagهای خودمون رو تنظیم کنیم (قبل کامپایل کرنل و بعد انتخاب پروفایل سیستم) نیاز به راهنمایی دارم.
توضیحات: بنده پروفایل رو روی
default/linux/amd64/13.0/systemd
تنظیم کرده‌ام.
و همین‌طور دارم روی یه نوت‌بوک (asus k45vd) جنتو نصب می‌کنم!
قصد استفاده از هیچ کدوم از محیط‌های دسکتاپ معروف رو هم ندارم! صرفاً یه openbox/awesome و یه guake کارم رو کاملاً راه می‌اندازه! ؛)
ولی کدک مالتی‌مدیا و همین‌طور نرم‌افزار بلندر و پشتیبانی nvidia cuda رو می‌خوام!

حالا می‌خوام بدونم به نظر شما برای این که سیستم به درستی کار کنه و بتونم از تمام سخت‌افزارها به درستی استفاده کنم چه فلگ‌هایی رو باید فعّال کنم؟؟

اگه خودتون می‌تونید راهنمایی کنید که بسی خوش‌حال خواهم شد! اگر نه بفرمایید از کجا می‌تونم راهنمایی مناسبی برای این موضوع پیدا کنم؟

موفّق باشید!
یا علی!

از تاخیر در پاسخ پوزش می خواهم! دوست من اینطور متوجه شدم که شما پرچمک ها رو ابزار راه اندازی امکانات تصور می کنید! اگر این را درست فهمیدم باید عرض کنم که پرچمک ها بشکل کاملا برعکس برای محدود کردن امکانات اضافی که مورد استفاده نیستند اعلام می گردند. پس اگر شما سیستم خود را با پرچمک ها محدود نکنید ، سیستم شما برای کاربری همه چیزهای ممکن پیکربندی خواهد شد!!! برای انتخاب سختگیرانه پرچمک ها و سیستمی بشدت بهینه همیشه می توانید از بخش پرچمک ها صفحاتی مانند زیر بهره ببرید. تنها باید مراقب پارادوکس ها باشید که در اینصورت هم ... :)
https://packages.gentoo.org/packages/games-fps/quake3

alireza پنج‌شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 01:47 ب.ظ http://alez404.blog.ir

با تشکر از پاسختون
ممکنه راه ارتباطی همچون ایمیل به بنده معرفی کنید تا بتونم بیشتر در ارتباط باشم و همینطور یکی از دوستان نیز از شما کمک میخواستن گفتن بنده خدمتتون عرض کنم

دوست عزیز شاید بهتر باشد از کانال های IRC یا تالارهای گفتگو استفاده کنید! من خیلی اهل سرزدن به ایمیل خودم نیستم!!! من بسیاری از اوقات فراغتم رو در کانال های IRC پرسه می زنم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد